Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

mandag den 1. august 2011

Endnu et lækkert "hæv natten over" brød


Så er der lige en videreudvikling af det lækre brød. Opskriften er denne gang: 7,5 dl koldt vand, 10g gær, 100g fuldkornshvedemel, 50g speltflager, 800g speltmel, 3 tsk salt. Gæren opløses i vandet, det hele røres sammen med en grydeske og hæver natten over (eller mindst 6 timer) i et fad med låg. Tænd ovnen på 240 grader, og når den er varm fordeles dejen i to forme, der er smurt med olie og drysset med f.eks græskarkerner, solsikkekerner og sesamfrø. Bages 20 min i fadet - tages ud - og bager yderligere 8 min på bagepladen ved 220 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar