Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

tirsdag den 2. august 2011

Frikadeller og stuvet spidskål/broccoli m/majs


I aften stod menueen på frikadeller, stuvet spidskål/broccoli og kogte majskolber. Frikadeller: 500g flæskefars, 1 æg, 1 revet løg, 50 g mel, salt og peber, Røres med vand til farsen er lind. Steges i en blanding af rapsolie og smør. Spidskål snittes fint, broccoli skæres i små buketter - hældes i en gryde, hæld vand over så det lige dækker, tilsæt salt, koges ca. 8 min. Hæld vand fra, så der kun er lidt tilbage på bunden, tilsæt mælk og Maizena-fløde 15% - lige dele - til det dækker, kog op og jævn med Maizena-jævner. Lad småkoge ca. 2 min. Majs sættes i høj gryde, dækkes knapt med vand, tilsæt 1 tsk. salt, bringes i kog og koges ca. 20 min. Vandet hædes fra og de sidste dækblade fjernes. Smøres evt. med lidt koldt smør og drysses med lidt salt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar