Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

lørdag den 6. august 2011

I aften skal vi ud.....


til søde Thomsen og manden og grille - og jeg har kage med. Det er en "Red Velvet Cake" - og så står der "a la Humingbird Bakery" nedenunder:o) Her er opskriften, den er beregnet til en springform på 24 cm.
120g smør, stuetemperatur, 300g sukker, lidt rød pastafarve, 2 æg, 275g mel, 1 tsk natron, 20 g kakao, 2 tsk vanillepulver, 21/2 dl kærnemælk, 3 tsk hvidvinseddike (trækker den røde farve i kakaoen frem). Mel, kakao, natron og vanille blandes i en skål. Kærnemælk og eddike røres sammen i en anden skål. Smør og sukker piskes, til det er luftigt. Tilsæt æg og pastafarve ved lav hastighed, pas på ikke at røre for meget, så bliver kagen tung. Vend skiftevis kærnemælkblandingen og melblandingen i. Hældes i springformen, der er smurt med olie. Bages ved 175 grader ca. 40-45 min., til der ikke hænger nogen ved, når man stikker et træspyd i kagen. Køles helt af og deles i tre bunde.
Fyld: Hvid chokolademousse - 150g hvid chokolade smeltes og afkøles til stuetemperatur (gøres i vandbad) - Rør 150g flormelis med 125g blødt smør til det er luftigt, rør 2 æggeblommer i, blandt chokoladen sammen med det. Udblød 1 blad husblad ud i koldt vand, smelt det og bland det i 1/4 l piskefløde, der er pisket, til det er som tyk creme - men ikke flødeskum. Bland det hele sammen og stil det i køleskabet.
Hindbærsmørcreme: 125g blødt smør piskes med 300g flormelis, 0,7 dl hindbærsirup, 3 tsk cironsaft, 3 tsk vanillesukker og 2 æggeblommer - det hele piskes, til det er let og luftigt. Tilsæt evt. lidt rød pastafarve. Stilles i køleskabet.
Overtræk: Chokoladeganasche af 1/4 l piskefløde og 200g 70% mørk chokolade. Fløden koges op - koger ca. 1 min. - hældes over den finthakkede chokolade - røres til chokoladen er opløst. Dækkes med plastfolie, der skal lægges helt ned på massen, så der ikke dannes kondensvand. Sættes i køleskabet til næste dag. Piskes  op til det er cremet - ikke for længe - så kan det blive grynet.
Til sidst pyntes med violet sukkerknas og flødeskum med lilla pastafarve. 




Go' fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar