Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

tirsdag den 9. august 2011

Det rene GUF



Jeg var nødt til at prøve at lave Royal Frosting - for det havde jeg ikke gjort i før. Og det smager aldeles fantastisk. Man pisker 3 æggehvider i vandbad med 180g sukker, til sukkeret er smeltet. Hælder det i en røremaskine og pisker det ca. 20 min., til det er tykt og cremet.  Pisk 250g blød smør i og tilsæt til sidst 1/2 dl ananassirup (fra Monin), rør til det er fordelt, og det var det. Klar til brug - eller kan gemmes i køleskabet til senere. Jeg bagte 16 muffins af opskriften på "Red Velvet Cake" (se: i aften skal vi i ud - ligger under KAGER). Jeg brugte en stjernetyl til at pynte kagerne med. Og så lige et par blomster i fondant. GUF - sagde kollegerne.

2 kommentarer: