Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

tirsdag den 2. august 2011

Nogen gange skal det være lidt let


Tænkte jeg. Så i dag blev det en lækker citronkage  Jeg er da heldigvis selv lidt sukkersyg. - Så her er den: Citronkage - 4 æg, 450g sukker - røres godt og længe , til det er godt luftigt, rør 3 dl mælk og saften af 1 citron + reven og fnthakket skal af hele citronen i sammen med 100g flydende margarine. Vend til sidst 360g mel og 4 tsk bagepulver i. Hældes i en lille bradepande, der er smurt med olie. Bag ved 175 grader i ca. 35 min. - stik i den for at se om den er nok - ellers giv den 5-10 min. mere. Lav glasur af resten af cironen og flormelis, smør det over og drys evt. med lidt sprinkles.

1 kommentar:

  1. Mmnn den ser lækker ud! Den må jeg prøve en dag- jeg er ved at udvikle et nært forhold til kager med citron..

    ...og velkommen i blogland -jeg er stolt over at være på din liste :-)

    SvarSlet