Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

mandag den 15. august 2011

Nam Nam Cookies



Disse fabelagtige cookies havde min søde kollega Lis med tidligere. Og nu er dejen lagt - den skal nemlig hvile i køleskabet i mindst tre døgn for at få den "helt rigtige" smag frem. Og jeg skal have dem med til yngstebarnets bryllup på lørdag, så her er opskriften - jeg lægger et foto ind, når de er bagt.
480g mel, 1 1/4 tsk natron, 1 1/4 tsk bagepulver, 2 tsk vanilleekstrakt, 1 1/2 tsk salt, 280g smør, 280g puddersukker, 225g rørsukker, 2 store æg (eller tre små), 100g hvid chokolade, hakket groft, 100g lys chokolade, hakket groft, 150g mørk chokolade, også hakket groft, 75g hasselnødder, som ligesom resten skal hakkes groft. Mel, natron, bagepulver sigtes i en skål - smør og sukker røres min. 5 min. - æg tilsættes ét ad gangen. Bland chokolade og nødder i, og tilsæt til sidst melblandingen og vanille - det skal kun lige samles. Og som sagt sættes det i køleskab de næste tre dage. Sættes på bagepapir i kugler med en kaffeske, trykkes let og bages ved 225 grader i ca. 8-10 min. God fornøjelse.

1 kommentar:

  1. Hej Sanne!
    Du har skrevet til min give away og spurgt om gode råd til kagebutikker i New York. Jeg var desværre ikke i New York, så kan ikke give dig nogen råd på specifikke butikker, men kan fortælle at WalMart for det meste har et bredt udvalg af topping osv til kager. Ellers kan jeg anbefale at spise både maden og kagen på The Cheesecake Factory. Håber du får en rigtig god tur og vil se frem til at læse lidt om den hvis du skriver på bloggen :)

    SvarSlet