Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

tirsdag den 23. august 2011

Så kan kollegerne godt glæde sig - igen:o)



Lige nu står røremaskinen og ælter dejen til de to brød, jeg skal bage i morgen tidlig. Opskriften denne gang er:
5 dl kærnemælk, 3 dl vand, 3 tsk salt, 10g gær, 200g groft hvedemel, 650 (måske 700g) speltmel. Dejen skal æltes på røremaskinen i 20 min. Deles og lægges til hævning i to kurve, der er drysset godt med mel. Læg to røreskåle, der passer i størrelsen over, og lad det hæve til næste morgen (eller mindst 5 timer). Vendes ud på en bageplade beklædt med bagepapir, tænd ovnen på 230 grader, og når den er varm sættes brødene ind og bages i ca. 30 min. Skru evt. ned til 200 grader, hvis de bliver for mørke. Lad brødene hvile en halv times tid, før du skærer i dem. Jeg kommer et billede på, når de er bagt. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar