Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

onsdag den 2. november 2011

1:1 grissini med sesamfrø
I dag skulle vi have 1:1 samtale med chefen. Så jeg tænkte, det måske var en idé at have lidt med til at tygge på imens - så det blev disse sprøde grissini med sesamfrø. De er fantastiske at tygge i sådan lidt før frokost (og efter frokost) - så her er opskriften:
2 tsk tørgær (man kan også bruge rigtig gær, men jeg var løbet tør - men her bruger man 12,5 g rigtig gær) - blandes med ca. 200 g mel, 1/2 tsk sukker, 2 tsk groft salt, 1 spsk olivenolie og 20 g flydende Becel. Rør sammen med 1,5 dl håndvarmt vand - og tilsæt så mel, til det ikke hænger i fingrene mere. Rul dejen ud til det er ca. 5 mm i tykkelse, pensl med olivenolie, og fold dejen sammen tre gange (læg den ene side til midten, læg den anden side over. Dæk med folie og lad det hæve mindst 30 min. Rul nu dejen ud igen til det er ca 5 mm i tykkelse, skær strimler på ca. 1 cm, sno dem, spray med vand og drys med sesamfrø. Bages ved 225 grader i ca. 3 min. Spray vand over, bag igen ca. 3 min, spray vand over - og bag, til de er gyldne (igen ca. 3 min.) Vupti, så er de færdige og superlækre sådan bare at have til at tygge i. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar