Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

torsdag den 3. november 2011

Nu må din mand gerne snart komme hjem
Sagde min gode kollega Dorthe - vi bliver alt for tykke med alle de kager - underforstået mener hun åbenbart, at jeg har for meget tid til at bage i disse dage med manden min langt væk i Japan. Men der var nu ingen problemer med at få de små bananmuffins med nutellasmørcreme afsat. Og de var også ganske guffi. Opskriften er:
120 g Becel røres godt med 300 g sukker, 2 æg og 2 1/2 dl kærmemælk - 3 meget modne bananer piskes godt ud i dejen. 275 g mel sigtes sammen med 2 tsk vanille sukker og 1 tsk natron. De to dele røres sammen og giver i alt 60 minimuffins. Bages ca. 8 min. ved 210 grader. Nutellasmørcreme: 250 g nutella piskes med 150 g smør, 250 g flormelis og 2 æggeblommer (brug pasteuriserede, hvis du har det bedst med det. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar