Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

søndag den 20. november 2011


I fredags fik vi tvillinger

Nå - spøg til side - vi fik i hvert fald to identiske, varme brød til morgenmødet. Denne gang er opskriften 6,5 dl vand, 7g gær, 100g durummel, 100g fuldkornshvedemel, 100g pizzamel og 400g hvedemel. Røres sammen med en grydeske, står natten over i en skål med låg. Om morgenen tændes ovnen på 250 grader, dejen deles i to, formene sprøjtes med olie, drysses med hakkede solsikkekerner og sesamfrø, dejen hældes i og drysses ligeledes med frøene. Bages ca. 15 min - skru ned til 225 grader, bag yderligere 5 min - tag brødene ud af formen - og bag dem de sidste 5 min. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar