Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

onsdag den 9. november 2011

Det siges, at grønt er godt for øjnene

Så det tog jeg lidt bogstaveligt. Opskriften har jeg lånt af "Mat på bordet", og der er tale om en citron/lime kage med birkes og limeglasur. Og jeg er vild med det syrlige blandet med det søde. Her er opskriften: 
240 g Becel piskes hvidt med 200 g sukker og 3 store æg (jeg brugte 4 æg str. m/l. Tilsæt fintrevet/finthakket skal af 1 citron og 2 lime samt saften af citrusfrugterne samt 2 spsk blå birkes. Vend til sidst 300 g mel og 2 tsk bagepulver i dejen. Sprøjt formen med oliespray og bag kagen ca. 40 min. ved 180 grader. Prøv efter med en kagenål. Lad den afkøle i formen og pynt den med glasur af flormelis og limesaft. Go' fornøjelse.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar