Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

mandag den 14. november 2011


Åhh - jeg savner altså sommerfugle
Og hvad gør man så? - Heldigvis har jeg en siliconeform-sommerfugl - så det må række i dag. Der er alt, alt for længe til det bliver forår og sommer igen - så jeg tænkte, jeg ville opfinde en sommerfuglekage i dag. Her er opskriften:
150 g Becel piskes godt med 300 g sukker, tilsæt 2 æg, 1 dl mælk og to godt modne bananer, 50 g. hakket chokolade, 50 g hakkede hasselnødder og 50 g grofthakket marcipan. Vend 275 g mel, 1 tsk bagepulver, 1 knsp salt  i dejen, hæld dejen i en form sprøjtet med oliespray, bag ca. 45 min. ved 175 grader (til dejen ikke hænger i en strikkepind mere). Når kagen er helt kold overtrækkes den med karamelglasur (her er opskriften fra Alletiders Opskrifter): 75 g smør smeltes, tilsæt 1/2 dl brunt farin, 1/4 dl mælk og 1 tsk vanlle - varmes godt igennem. Gryden tages af  - og 2 dl flormelis røres i. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar