Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

søndag den 30. oktober 2011

Av min finger

Dem skal vi så smovse i morgen på arbejde - kollegerne og jeg. Så kom der alligevel lidt Halloween-ånd over mig på en søndag, hvor jeg er alene for fjerde dag. Manden min drog af til Japan torsdag morgen, så jeg må klare mig alene i selskab med vores to hunde helt til på søndag, hvor han træder ind af døren igen. Dejligt, at der er nogen, der kommer lidt ud:o)Her er opskriften, der giver ca. 60 fingre: 5 æg (str. M) - tag den ene hvide fra til at pensle fingrene med i den ende, hvor mandlen skal sættes på - 2 tsk vannilleekstrakt - piskes sammen med æggene, rør 225 g flydende med 150 g flormelis og 120 g sukker, bland æggemassen i sammen med to knsp salt, og rør det hele godt sammen på røremaskinen. Bland 650 g med i og stil dejen i køleskabet i ca. 30 min. Trilles til fingre, der trykkes let, klemmes lidt et par steder, så det ligner knogler, trykkes med en skarp kniv hvor knoerne skal være, og bages ved 200 grader i ca 9-10 min. Pynt med rød glasur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar