Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

tirsdag den 4. oktober 2011

Man tager en rest stegt kylling


I aftes fik vi ovnstegt kylling med masser af champignons, flåede tomater, og en sjat fløde (og selvfølgelig masser af hvidløg og andre krydderier). Så i dag står vi så tilbage med resterne - brystkødet og vingerne. Hvad gør man så? Man tager kødet og skærer i små stykker, skræller nogle kartofler, gulerødder, pastinak, selleri og persillerødder, og skærer dem i tern, blander 2 porrer i skiver og nogle broccolibuketter i sammen med 1 rød peberfrugt i strimler. Giver grøntsagerne et let opkog, damper det af, og blander det hele i et fad med kyllingekødet. Krydrer godt med italienske krydderier, fordeler en dåse flåede tomater, og blander lidt mælk og fløde i. Stiller retten i ovnen ved 200 grader i ca. 45 min - og vupti - så har vi en lækker resteret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar