Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

mandag den 10. oktober 2011

Og nu med rodfrugter

Manden min havde taget en krondyrmørbrad op af fryseren i går - nå, og hvad skal vi så have til den, spurgte jeg. Resultatet blev følgende: 10 broccolibuketter, små, 2 bagekartofler i skiver, 1 rød peberfrugt i strimler, 1 porre i skiver og 2 cm tyk skive selleri i tern. Porre og selleri ristes let i smør et par minutter og blandes derefter med kartoffelskiver og peberfrugt. Krydr med salt, peber og hæld 2,5 dl piskefløde og 1,5 dl mælk over. Sæt fadet (jeg brugte et rundt, højt fad) i ovnen i ca 55 min. ved 200 grader. Puds mørbraden af og brun den ved høj varme, skru ned og steg den ca. 8 min (afhængig af tykkelse). Pakkes i staniol og trækker ti min. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar