Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

onsdag den 5. oktober 2011

Opskriften har jeg lånt....


af Alletiders Opskrifter - de har utroligt mange superlækre opskrifter - og i dag bager jeg banankage til kollegerne - ja, så er der noget at glæde sig til igen i morgen. Her kommer den:

Dej:

225 g. margarine

460 g. sukker

4 æg

5 bananer (eller 3 meget modne)



1/2 tsk. salt

2 tsk. natron

2 tsk. vaniliesukker

375 g. mel



50 g. knuste nødder

50 g. havregryn

1 1/4 dl. kærnemælk



Pynt:

200 g. smeltet mørk eller lys chokolade eller glasur
          Fedtstoffet smeltes og røres godt sammen med sukker. Tilsæt æggene ét af gangen. Mos bananerne og kom dem i.

Tilsæt mel, vanille, salt, natron. Efter et par minutters omrøring, tilsættes de knuste nødder, havregryn og kærnemælk. Rør godt, så det er en jævn dej.

Bages i en smurt bradepande, ca. 30 x 40 cm. 200 grader C forvarmet ovn ca. 45 minutter.

Når kagen er dampet af, smøres det smeltede chokolade på toppen af kagen.

Tips:

Meget stor og mættende kage, som holder sig frisk længe.Velbekomme!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar