Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

onsdag den 11. juli 2012

Svigermors suveræne salat med krabbekløer
Lige hjemkommet fra en helt fantastisk uges ferie i Løkken - og medbringende fire kilo friske krabbekløer købt af en af de lokale fiskere på stranden - ville jeg så prøve, om jeg kunne lave svigermors krabbesalat. Så jeg startede med at koge alle fire kilo - det sagde fiskeren, jeg skulle, før de blev frosset ned, ellers ville kødet blive siddende i kløerne. 13 minutter - sagde han - skulle de have - og 1 spsk salt pr. liter vand. Kun lige dækkes - og så skulle de køle af i vandet efterfølgende.
Vi frøs de fleste med kødet siddende i kløerne - men tog lidt fra, som det tog ret lang tid at pille kødet ud af. Dressingen laves sådan:
én tredjedel god mayonaise, to tredjedele Cremefine fløde til piskning - og som piskes til en blød flødeskum. Tilsæt salt, peber og friskhakket dild, og det vigtigste her - kødet af en halv rød grapefrugt (uden hinderne), finthakket. Vi kom så også lidt fintsnittet icebergsalat i - og det var ikke så ringe. En skive ristet brød som underlag - guf, det er lækkert. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar