Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

lørdag den 14. juli 2012

Ældstebarnets yndlingskage - drømmekagen
I morgen skal vi male - altså træværket på huset. Aldeles træls arbejde, synes vi her. Heldigvis kommer begge sønnerne hjem og hjælper. Og yngstebarnet fik lov at vælge menuen til aften - farsbrød rullet med parmaskinke og pikant flødeost inden i, og dækket med bacon uden på, ovnbagte kartofler og grøntsager til - og ældstebarnet får så sin yndlingskage. Opskriften er fra Karolines Køkken. Go' fornøjelse.


1 kage - ca. 20 stykker
  • æg
  • 300 g sukker (ca. 3½ dl)
  • 250 g hvedemel (ca. 4¼ dl)
  • 3 tsk bagepulver
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 2 dl mælk
  • 50 g smør
  • Fyld
  • 100 g smør
  • 150 g kokosmel (ca. 4¼ dl)
  • 225 g brun farin (ca. 3¾ dl)
  • ½ dl mælk
  • Bagetid: Ca. 20 min. ved 200°
    Bagetid med fyld: Ca. 5 min. ved 225°.
  • 20 Portioner
    1 kage - ca. 20 stykker
    • æg
    • 300 g sukker (ca. 3½ dl)
    • 250 g hvedemel (ca. 4¼ dl)
    • 3 tsk bagepulver
    • 1 tsk vaniljesukker
    • 2 dl mælk
    • 50 g smør
    • Fyld
    • 100 g smør
    • 150 g kokosmel (ca. 4¼ dl)
    • 225 g brun farin (ca. 3¾ dl)
    • ½ dl mælk

    • Bagetid: Ca. 20 min. ved 200°
      Bagetid med fyld: Ca. 5 min. ved 225°.
    Pisk æg og sukker lyst og luftigt. Bland mel, bagepulver og vaniljesukker sammen. Vend det forsigtigt i dejen drysset gennem en sigte. Varm mælk og smør (lillefingervarmt) og vend det forsigtigt i dejen. Hæld dejen i en lille bradepande beklædt med bagepapir (ca. 5 x 22 x 30 cm) og bag kagen midt i ovnen.
    Fyld: Kom smør, kokosmel, farin og mælk i en tykbundet gryde og bring det i kog under omrøring. Tag kagen ud og skru op for ovnen. Fordel fyldet på kagen og bag den færdig, stadig midt i ovnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar