Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

søndag den 21. oktober 2012

Øh - lidt af det - og lidt af det.....
Og så skal de stå i formen natten over på køkkenbordet og hæve. Om morgenen tændes ovnen på 210 grader - når den er varm, sættes bollerne ind, bages ca. 15-20 min. og vupti - så er der friskbagte boller til morgenteen. Iflg. opskriften skulle der bruges:
15 g gær, 3 dl kærnemælk, 1 dl lunkent vand (opløs gæren heri), 2 dl havregryn, 1 tsk salt og 5-6 dl mel. Jeg kom så også et skvæt solsikkekerner i - og melet blev en blanding af grov hvid hvede, spelt, lidt durum og alm. hvedemel. Dejen kørte 20 min. i røremaskinen, og var blød og let klistret - uden dog at hænge i fingrene. Ret nemt, ikk? Go fornøjelse. Nåh ja, de endte med at se sådan her ud og smagte fantastisk:



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar