Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

torsdag den 25. oktober 2012

Faktisk var der to store kager......
Til at starte med - men pludselig var der kun det her stykke tilbage - og jeg havde glemt at tage billeder. Så I må nøjes..... Det er en chokolade-orange kage - smagte skønt. Her er opskriften - og den er til én kage i en alm. aflang rugbrødsform: 200 g Becel røres med 160 g sukker til det er hvidt og luftigt, tilsæt 2 æg, 1 dl. kærmemælk og 1/2 dl appelsinsirup. Sigt 25 g kakao, 120 g mel, 40 g kagecremepulver og 1 tsk natron og vend det hele sammen. Smør formen godt. Bages ved 170 grader i ca 50 min. Glasur lavet af flormelis, vand og appelsinsirup. Jeg har drysset med hakkede, ristede hasselnødder. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar