Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

torsdag den 29. november 2012

Så er julebageriet igang.....


Og har i dag bagt otte plader lækre pebernødder - opskriften er her - go' fornøjelse
(må hellere lige tilføje, at jeg lavede dobbelt portion)
 
Pebernødder - ca. 120 stk.
  • 175 g sukker (ca. 2 dl)
  • 1 æg
  • 2 spsk Piskefløde 38%
  • 250 g hvedemel (ca. 4¼ dl)
  • 1/8 tsk hjortetaksalt
  • ½ tsk stødt kanel
  • ½ tsk stødt hvid peber
  • ½ tsk stødt ingefær
  • ½ tsk stødt nellike
  • 100 g smør
Bagetid: 9-10 min. ved 200°.
Ekstra information Fryseegnet: Ja , Både den rå dej og de færdigbagte pebernødder kan fryses. Tø dejen op i køleskab. Del evt. dejen i mindre portioner, når den fryses, så tør den hurtigere.

Pisk sukker og æg til en luftig æggesnaps og rør fløden i. Bland mel og krydderier og smuldr smørret heri. Saml dejen med æggesnapsen - dejen er meget fedtet. Stil dejen i køleskabet i mindst 1 time. Rul dejen til stænger - brug evt. en lille smule mel. Skær små stykker (på størrelse med hasselnødder) og tril dem runde. Sæt pebernødderne på plader med bagepapir og bag dem øverst i ovnen.
Tips: Pebernødderne kan opbevares i kagedåse i 1 til 2 uger.
Du kan øge krydderimængderne en lille smule, fx ved dobbelt portion kan de halve teskeer være 1 tsk med top.

Kilde :

Ingen kommentarer:

Send en kommentar