Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

torsdag den 8. november 2012

Mine første trøfler...
Og jeg må starte med at beklage - det er ikke mine trøfler, der er på billedet. Jeg nåede simpelthen ikke at få taget et foto, vupti, så var de væk. MEN HOLD DA HELT OP, hvor de smagte godt - og det kom fra alle, der var så heldige at få smagt én. Her er opskriften:
ca. 1 kg kagerester (jeg havde både vanillebunde, chokoladebunde med hk chokolade i og marcipanbunde) røres til smuld på foodprocessoren, hældes i en skål, tilsæt 8 store spsk hindbærmarmelade, 140 g kakao, 2-3 tsk rom, 1 bg philadelphia light flødeost og ½ bg philedelphia flødeost (ikke light), Det hele røres godt sammen på røremaskinen, trilles til kugler i lige præcis den størrelse, man lyster, og triller så til sidst i også lige præcis den krymmel, man lyster. PAS PÅ - de er slemt vanedannende. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar