Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

tirsdag den 4. december 2012




En rigtig "fed"kage - dog med gulerødder

Opskriften har jeg lånt af anneauchocolat.dk - go' fornøjelse.

Kagen laves sådan her
3 æg
1 1/2 dl smagsneutral olie
450 g brun farin
210 g mel
300 g gulerødder, groftrevet
1 1/2 tsk bagepulver
2 tsk kanel
2 tsk stødt nellike
1/2 tsk salt
100 g valnødder, hakkede
2 dl rosiner

Rør alt sammen i en skål. Hæld dejen i en rund form (ca. 22 cm i diameter) foret med bagepapir. Sæt kagen i en kold ovn og bag i 70 minutter ved 180 graders varmluft.
Flødeostecremen laves sådan
200 g flødeost 2 spsk vand prøv at undlade vand, hvis I synes, at cremen bliver for tyndtflydende!
50 g blødt smør (min tilføjelse)

60 g flormelis
1/2 stang vanille, korn af
3 tsk fintreven citronskal
3 tsk citronsaft


Pisk det hele sammen til en homogen creme og fordel på den afkølede kage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar