Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

torsdag den 23. august 2012

1-2-3 det er en test.......
Jeg skal lave en (faktisk to) kager til en dobbelt 40-års fødselsdag - så jeg fik lyst til at prøve at lave en ny chokolademousse - sådan bare for at se, om den smagte "fantastisk". Og det gør den. Det er en chokolademousse med bailey - og her er opskriften: 500 g smør smeltes ved svag varme, 500 g chokolade smeltes i vandbad - de to ting blandes godt sammen, 500 g flormelis sigtes og røres i, tilsæt baileyekstrakt, til det smager, og rør til sidst 14 æggeblommer (pasteuriserede) i. Sæt det på køl til næste dag. Pisk det godt og grundigt med røremaskinen, pisk 1/2 l piskefløde til skum, bland det hele sammen - og vupti - helt igennem fantastisk mousse. Cupcakes'ne er banancupcakes - opskriften ligger i forvejen. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar