Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

søndag den 24. juni 2012

Så er vi hjemme igen.....
efter en dejlig dag til barnedåb hos Max og hans forældre. Gæt hvem, der havde lavet kagen:o)
Den nederste kage er 30 cm i diameter, så det var lidt af en moppedreng af transportere. Men det gik godt. Den er lavet af samme dej som Red Velvet - dog uden kakao og red:o) De to øverste er til gengæld Red Velvet med det hele. Nederste er lagt sammen med en fantastisk jordbærsmørcrememousse - af  én bakke friske blendede jordbær, kogt sammen med sukker, og blandet op i én pakke smør rørt med 600 g flormelis, 2 dl piskefløde vendt i - og til sidst tre blade husblads. Det skal siges, at der bliver til tre kager af ovennævnte mængde - de to portioner er røget i fryseren. De to andre lag er lagt sammen med en regulær chokolademousse. 250 g go' mørk chokolade, 2,5 dl piskefløde varmet op til kogepunktet og hældt over, røres godt sammen, dækkes helt ned til overfladen, så der ikke dannes kondens. Stilles i køleskabet til næste dag, piskes forsigtigt op - det går hurtigt - pas på, det ikke skiller. Guf, den smagte godt. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar