Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

onsdag den 30. april 2014

Den helt rigtige citronhalvmåne

(foto er af ukendte årsager forsvundet)


Den er lige i skabet. Den bedste udgave af citronhalvmåne, jeg har smagt. Og vi spiste den ene halvdel søndag - og den anden tirsdag, og da var den stadig helt frisk og lækker. 

Rør 150 g Becel med 150 g sukker og 100 g revet marcipan til det er en ensartet masse og lys og luftig. Tilsæt æggene ét ad gangen sammen med revet citronskal. Sigt mel og bagepulver i. Bages ved 190 grader i ca 20. min i en form der er ca. 22 cm i diameter.  Når kagen er helt kold kommes glasuren på - saft af 1-2 citroner, 1 spsk Becel, formelis så det bliver en passende, meget tyk glasur. Og hvis man ligger inde med en gul pastafarve/frugtfarve, så bliver det ikke meget bedre. Go' fornøjelse..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar