Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

søndag den 16. september 2012

Så er kagerne afleveret til Maria...
Og forhåbenligt faldt de i god smag - både hvad angår udseende og hvad angår smagen. Kagerne var til Maria og Casper, der er henholdsvis journalist og pressefotograf - og skulle spises til deres fælles 40-års fødselsdage. De var ret store - der skulle være til 60 gæster - så der er 3 bunde i  hver á 30 cm i diameter - og kagen blev ca. 12 cm høj med fyld. Bundene er red velvet, lys bund med marcipan og bananbund. Fyldt med en chokoladesmørcrememousse, lavet af lige dele smør, mørkt chokolade, flormelis, bailey-ekstrakt, og til sidst med flødeskum vendt i. Fordelt på bunden og drysset med et lag tørristede, hakkede hasselnødder. Det andet lag er hindbærsmørcreme lavet af 250 g smør, 600 g flormelis, 1 dl hindbærsirup og 1/4 l fløde pisket til flødeskum vendt i. Oven på er fordelt råsyltede hindbær. Håber som sagt, den smagte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar