Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

søndag den 1. april 2012

Vi kunne slet ikke vente.....
På at brødet blev afkølet bare lidt. Vi skulle have det til morgenmad - så det blev skåret med det samme, det kom ud af ovnen. Det er et "gammeldags" formfranskbrød - langtidshævet på køkkenbordet - natten over - og så bagt ved 200 grader i ca. 30 minutter (de sidste fem minuter ude af formen). Det smager fantastisk - er supersprødt - og har en lækker krumme. Opskriften er: 3,5 dl vand, 10 g gær, 1 tsk sukker, 1 tsk salt, 25 g Becel, 1 æg, 500-600 g mel. Røres på røremaskinen i 20 min. ved middel hastighed (Kitchenaid hastighed 3). Dejen skal være let klistret. Hældes i en form - jeg har brugt en Eva rugbrødsform - den har en gummibelægning, der gør, at dejen ligesom bliver hjulpet under hævningen. Duer dog kun til gærdej. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar