Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

mandag den 16. april 2012

Uhm - en skøn duft
af hjemmebagt, gammeldags formfranskbrød. Det er nu slet ikke så ringe endda. Her er opskriften: 40 g gær opløses i 6 dl mælk/vand - lige dele af hver, 50 g Becel, 1 æg, 1 tsk salt, 1 tsk sukker, ca. 1000 g mel, røres godt og grundigt på køkkenmaskinen til det ikke hænger i fingrene - skal dog være bare en anelse klistret. Hæver 1 time på køkkenbordet, deles i to, kommes i formene, efterhæver en halv times tid og bages ved 200 grader i 30 min. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar