Jeg en blogger

Det havde jeg alligevel aldrig forestillet mig. Mig som blogger.... Men nu skete det, og fremover vil jeg vise billeder og lægge opskrifter ind - og håber så, at det kan være til inspiration og glæde for andre.
Og prøv så lige at tjekke "How to cook it" - et fantastisk link til en kogebog, hvor man blot "klikker" ingredienserne i køleskabet af - så kommer der et udvalg af opskrifter på, hvad man kan lave. Start med f.eks kød i linjen foran - skal skrives på engelsk - og klik så.

søndag den 13. oktober 2013


Det er jo helt vildt.....
Faldt helt tilfældigt over en gråand i REMA1000 forleden. Sådan én vil jeg prøve at lave, tænkte jeg - og det er noget af det mest lækre, vi har fået. OG noget af det nemmeste at lave. Anden brunes godt i en gryde sammen med nogle skiver bacon, lægges med brystet nedad, vand hældes ved sammen med nogle peberkorn, nogle enebær, et laurbærblad, salt. Simrer i 25 minutter - anden tages op, brystet skæres fra, pakkes ind og holdes varmt - resten kommes tilbage i gryden og simrer videre i 20 minutter. Slut, prut, færdig. JA, den skal ikke have længere tid. Væden sies, tilsættes 1/4 madlavningsfløde og jævnes med sovsejævner. Ristede kartofler og dampede bønner - kødet var mørt som smør - et luksusmåltid til kun 39 kr. for anden. Go' fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar